KoW tesztmeccsre készülődve – elméleti rész

Szóval az úgy indult, hogy van ez a Kaba nevű küldetéstudatos hobbitárs, másfél megyével arrébb, és addig spamelte a klub face csoportját a Kow cikkeivel, míg megtetszett a rendszer és mikor ennek hangot adtam Zirrian kollega rávett egy tesztmeccsre. (Mondjuk sokat nem kellett győzködni.)

Pénzt viszont nem akartam és tudtam a projektre szánni, így adta magát, hogy félkész, Gyűrűk Urához építgetett Gondorom legyen a választott sereg, Kingdom of Men szabályok szerint.

Ez szépen is hangzik, csak volt egy nem is túl kicsi gubanc. A LotR 25 mm körtalpat, a KoW pedig 20 mm négyzettalpat használ. 3 hétig ment az agyalás-egyeztetés privát üzenetekben és fórumon, mire eldöntöttem, eszi fene, a tálca méret a lényeg, ez tesztmeccs, ami ráfér rámegy, oszt’ játszok úgy. Ha majd megtetszik, kitalálom később mi lesz.

Jó írjunk listát. Nézzük, miből lehet választani - illetve mim van. 1000 pontban állapodtunk meg.

Legyen valami nagy szilárd gyalogostömb, ami ott van, ami felfogja az ütéseket az elején, mert az kell egy ember seregbe. Lehetőleg nem parasztok. Hoppá, van is valami falanx unit. Jó mi legyen az? Sima Minis Tirith Warrior egységemből azok, akiknél van lándzsa. Akkor ez meg is van. Mekkora a base? 40 egység kell rá? Na, nézzük. Nekem ráment 24. Kevesebbet kell festeni. :)

warriorsofminastirith.jpg


Kell két kisebb, de nem alapméretű gyalogos még. Shield Wall gyalogságnak jó lesz a maradék Minis Tirith Warrior, a kardosok. Foot Guardnak meg vannak Numenorian Warriorok, azok megteszik. Tálcákra kellene 20, nekem felfért 12.

99121499024_warriorsofthelastalliancenew04.jpg

Lovagok nélkül nem igazi egy embersereg. Kell két egység lovag. Itt 25x50 base-en kellene, hogy legyenek a lovasok, nekem 40 mm roundon vannak a Minas Tirith Knightok. 5 helyett 3 fér a tálcára.

knightsofminastirith.jpg

Hoppá, nincs még semmi távolsági fegyver. Kell két tálca íjász. Mivel a Rangerek amiket galambtól szereztem még sehogy sem állnak, így a Minis Tirith Warrior csapat íjászai teljesítenek szolgálatot itt. 10 db kellene egy tálcára, de nekem csak 4 (!) db férne fel. Így csaltam kicsit. 1 cm-t toltam a base mélységén, így 8 íjászom fér el rajta.

Itt gondolkodóba estem. Mágus és war machine közt haboztam. Mivel Zirrian nem hoz mágust, így úgy gondoltam, ezt a harcnemet meghagyom a következő meccsre és hozok egy ballistát. Itt megint elgondolkodtam. Van egy szép fém Gondorian Avenger Bolt Throverem, teljes kezelőszemélyzettel, de azt be akarom formáztatni, így nem rakom össze még. Így scratchbuildeltem – milyen szép magyar szó! - egy ballistát, aminek két törött fegyverű Gondori íjász a kezelője, kicsit állított kézpózokkal. Az alap balsafa, az íjkar Warhammer night goblin íj, közte hurkapálca, a lándzsa is a gobbóktól van. A tartólábak valami régi műanyag rudacskából valók.

gondoravengerboltthrower.jpg

Maradt 105 pontom. Akartam egy hőst, de akkor csak 55 pont marad, abból meg mi jön ki? Maximum egy milícia egység, de ahogy elnéztem, attól hasznosabb, ha előreküldöm az íjászokat. Így hozok egy hőst, illetve egy zászlóst is.

goodminastirithcommand1.jpg

Így 5 pont híján megvan az 1000 pontos sereg a starter szabályok szerint.

 

 _ _ _ _ _

Holnap és/vagy pénteken jön egy bejegyzés az összerakásról, bitpótlásokról, konverziókról, festésről, és a tálcák elkészítéséről.