Murder1K Age of Sigmar verseny - 4. rész, harmadik tesztjáték

A verseny előtt egy héttel volt az utolsó felkészülési meccs Murder1K-ra. Ez egyben az új asztal avatása is, ezúttal Chava ellen. Az új háttérkép, illetve a három rom még ugyan nincs kész, de már játszhatónak nyilvánítottuk. Teljesen jól bevált a játék során. Nah de Hogy keül a 40K játékos Chava a képbe? Hát úgy hogy a Tyranida serege eladása után végül a Necronok mellé a démonokat választotta új projektnek. a teljes sereg 3d nyomtatással készült, és egyéni színsémát választott hozzájuk. A nyári KMCs-n fel is avatta őket Grosh oldalán, sőt, a középmezőnyben végzett velük!

Mivel a figurák az Age of Sigmar rendszerben is használhatóak, úgy gondolta beszáll ebbe a rendszerbe is velük, mert végülis miért ne? Két héttel verseny előtt beugrani egy rendszerbe talán botorságnak tűnik egyeseknek, de ne féltsétek, több mint két évtizedes wargame múlttal a háta mögött, olyan Strageosszal az oldalán, mint Dávid, és olyan fluffhuszárral a nyakában mint én meg fogja oldani! ;) Nem is hiszitek mekkora kihívás ez nekünk, hiszen Chava nem beszél angolul, de spanyolul perfekt. Elég nagy meló a szabályokat megkeresni neki spanyolul, vagy lefordítani a serege tualjdonságait magyarra, de megoldottuk. Igen, kaptam érte SÖRT! ;)

3af1cbd7-d392-45a7-bcfd-5a78a686f989.jpg

Vérszomjas Vérszomjazó, Khorne bajnoka

A legbonyolultabb vagyis a részemről eddig egyedül nem tesztelt 1. küldetést játszottuk.

Mindkét fél dob egy kockával, egyező eredmény esetén újra, ameddig valamelyik játékos

kockáján nem nagyobb az érték. A magasabbat dobó játékos választja ki a felállási zónát. A felállási zónák az alábbi ábrán láthatóak. Az első objektíva a pálya közepén található, körülötte 12 inch átmérőjű kör a senki földje. A seregeket három részre kell osztani max. 500- max. 300- és a maradék arányban. Az első körben mindkét fél legfeljebb 500 pontot rak fel. A második körben miután eldőlt, hogy ki kezdi az adott kört, mindkét fél felrak további legfeljebb 300 pontot. A sereg maradéka a harmadik kör megkezdése előtt, a kört kezdő játékos eldöntése után kerül felhelyezésre. A játékosok az adott körben érkező egységeket elkülönítik és a másik játékost tájékoztatják az adott kör megkezdése előtt, hogy abban a körben mely egységek fognak megjelenni a pályán. A „reserve”-ből érkező egységeket szintén be kell jelenteni, hogy melyik körben érkeznek de elegendő őket a saját szabályaik szerint felhelyezni.

A játékosok ezt követően felváltva teszik fel egységeiket a pályára, azzal, hogy a felállási zóna választáskor magasabbat dobó játékos teszi fel az első egységet. A felállási zónán belül bárhová lerakható az egység FIGYELEM előfordulhat, hogy akár 3 inch-en belülre kerül ellenfél már a felrakáskor ha túl közel kerül az egység az ellenfél felállási zónájához. Aki először befejezi az egységek felrakását dönthet a kezdésről. A középső objektíva az első, amikor az adott játékos a körében írja akkor a következő játékos rögtön, a saját köre megkezdése előtt felhelyez egy objektívát a pályára, legalább 8 inch-re bármilyen egységtől. Ez az objektíva innentől szintén megszerezhető. Amint egy későbbi körben ezt az új objektívát is megszerzi valamelyik játékos, úgy a másik játékos ismét felhelyez egy objektívát (harmadik objektíva). A pályán a fenti mechanika alapján legfeljebb 6 objektíva generálódik.

be50e8d9-bf15-4bac-a6bc-a46231bb2fad_1.jpg

Az a bizonyos kritikus közelharc

Minden objektíva 2 VP-t ér. Az objektívát az fogja, akinek az egysége 6 inchen belül kerül a közepéhez, az egységszám dönti el, hogy melyik játékos fogja az objektívát. Az objektívák otthagyhatóak.

Az objektíválért járó pontokat az adott játékos köre végén írják a játékosok.

A küldetés legfeljebb öt körig tart, ha az egyik sereg teljesen elpusztul az ötödik kör előtt, a játékosoknak akkor is végig kell játszaniuk a köröket, hogy a tényleges végső pontszámot meghatározzák

A generic Battle tacticok alkalmazhatóak, frakció specifikusak NEM (1 VP+1 VP lehetséges).

Erős Khorne kezdés után a Seraphon taktikusság végül meghozta a győzelmet, sikerült teljesen táblázni a démonokat. A nagydémon első körben sikeresen megrohamozta a Carnosaurt, de nem sikerült megölnie. A visszatámadásnál olyan sikeresen dobtam, mint még talán soha. Egy ütéssorral sikerült levenni a dögöt. Aztán a lovasait is. Ezután már olyan pontelőnyöm volt, amit csak hasonló mészárlással tudott volna visszafordítani, de az arcvonal kitartott. A második Vérszomjazó sem tudott eredményt elérni, és végül a kissárkányom megölte. A maradék már csak formalitás volt, az archívum kedvéért.

8dab8828-3da8-4cc5-994b-6558e27d40ae.jpg

Mikor mennél vért ontani, de a te éred ontatik...

Hiába, ha két rohamozásra alapozó seregből az egyiknek sikerül, a másiknak meg nem a kritikus dobássorozat, plusz a mentők is cserbenhagyják a nagydémont, ott előfordul az ilyesmi.

33:22 a Gyíkoknak.

Kicsit jobb előérzetem van a mostani verseny előtt, mint legutóbb, de majd kiderül, ott valóban mit érnek a srácok.