Tereptárgymustra

avagy mi is van most amit asztalra tudok rakni

A sajóvámosi buli alkalmával terepeim több asztalon voltak felrakva, így nem láttam egyben elmúlt évem  munkáját. Most, nyári szabadságom első napján rászántam magam és összeraktam az asztalt, és felhelyeztem rá minden terepemet, valamint az embersereg vezéreit, hogy azért mégse legyen teljesen üres. Mivel a műhelyben fotóztam, néhol jobbnak láttam feketével kitakarni a hátteret, kicsit nagy a rumli. Elgondolkodtam azon, hogy lehet az egyik hosszú oldalra keresni kellene egy nyomtatható hátteret a későbbi hasonló fotózások kedvéért.

Az építési fázisokról erre lesznek a korábbi cikkek:

Hogyan raktam össze az asztalt

Hogyan készítsünk erdőt

Nézzük akkor:

 

asztal_04_1024x683.jpg

Az elrendezésről pár szót. Hátra helyeztem a Varga Ákostól kapott határköveket. Háromféle méret van mindből 5-5 db. Teljesen passzolnak a poszteren lévőkhöz, így teljesen úgy néz ki, mintha a határkövek "lemásztak" volna a háttérről. Három saját dombom jobb hátulról bal középig átlósan helyeztem fel, megszórva a dombokat és azok környékét egy kis erdővel. Az egyik dombra helyeztem fel a romot, elé pedig a két szobrot. Ezzel szembe került a szintén Ákostól szerzett hegy, erre felkerült a jelzőtűz. Ennek lábához került a két ház és a kerekeskút. A kőkerítések körbe kerültek fel, a fakerítésem belül kerít el két gyümölcsöst. A kőkerítésen kívülre kerültek a kicsi fenyőfák, a hegy elé pedig a kivágott fák. Hogy a másik sarok se legyünk üres, 3 nagyobb sziklát helyeztem ide, ezeket akvarisztikai boltban vettem.

asztal_02_1024x683.jpg

asztal_03_1024x683.jpg
sam_4568_1024x683.jpg

A tanya épületei és környéke

 

Számos játéklehetőséget kínál ez a szekció már önmagában is. Sok a LOS lehetőség, a sok fal és kerítés, a domb, a jelzőtűz mind számos játéklehetőséget nyújt. Elsősorban skirmish játékokra jó ez, mint a Gyűrűk Ura SBG változata, vagy a kis pontszámú 40K. 

Amit erre a csoportra még készítenék, az egy magasles, vagy kisebb fa erőd a hegy tetejére.

sam_4571_683x1024.jpg

sam_4574_1024x683_1.jpg

sam_4559_683x1024.jpg

sam_4563_683x1024.jpg

A határkövek, az erdő fele és a dombok

Hátul látszanak a sziklák, előttük a fák, és a két domb is. Ezek a terepek jók mind "tálcás" játékokhoz, mind skirmish meccsekhez. A sok fa, a domb és a sziklák is sok manőverezési lehetőséget kínálnak, lehet játszani a rálátással, könnyű blokkolni egy rohamot, stb.

Szeretnék majd a szekcióhoz egy kisebb tavat készíteni. Jól mutatna a fák közt is, de a sziklák közt sem nézne ki rosszul.

sam_4564_1024x683_1024x683.jpg

asztal_05_1024x683.jpg

A harmadik domb a rommal és a szobrokkal valamint a maradék erdő és sziklák

A dombon a rom a két szoborral elég misztikus, sztoriba is ad lehetőséget, valamint szintén számos játéktechnikai lehetőséget nyújt. Ez is inkább skirmish rendszerekben jöhet ki, de "tálcás" játékoknál is lehet az a bizonyos hely, amit birtokolni kell csata végén. A mellette lévő erdőre és a sarokban lévő sziklákra pedig minden vonatkozik ami az előzőre is.

Jó lenne ide még egy kisebb virágoskertet és egy temetőt készíteni. Gyakorlatilag az alapanyag meg is van mindkettőhöz.

Madártávlatból pedig ilyen  az asztal:

asztal_01_683x1024.jpg

Az asztal ahogy Ondoher látja Quetzl hátáról

Szerintem egész jól néz ki. Pár kisebb hibát a nyáron javítok - leverődések, PVA kikristályosodás a téli hidegre, kopások pl. Ahogy fentről ránéztem, még egy folyó gázlóval fentebb és lentebb híddal elférne rajta, valamint némi úthálózat is elférne. A jelenlegi terepben ezen a felrakáson kívül számos alternatívát látok, rengeteg kombinációs lehetőség van benne. Lehetne a házakat dombra rakni, úgy körbekeríteni, az erdő lehetne egyben, a köveket fel lehet rakni stonehenge szerű alakzatban is, A kivágott fák mehetnek az erdő közepébe, vagy szélére is akár, a fenyők a hegynél egy csoportban... Azt hiszem értitek.

Mondták mikor belekezdtem, hogy ezt életem végéig fejleszteni fogom. Belátom igazuk lett.

Never ending story. Küldöm is minden látogatómnak sok szeretettel:

U.I.: Jah, ha bárki kérdezné, megérte vesződni vele, igen. Javaslom mindenkinek aki nem mert eddig belevágni, tegye meg, mert sokat dob a játékélményen is, ha egy ilyen asztalon tud játszani. 

Üzenet klubtársaknak: ha megvan a lakás őszre, jöhettek át kockázni rajta, mert a kisszobát megkaptam az asszonytól makettkuckónak!