A Varang-uruk hordák visszatérése – 2. rész, Az átok

Idén sem hagytuk ki a GamesDay-t, Budapesten. A kicsit kalandos megrendezésű rendezvény, végül azt kell mondjam, egész rendben volt, és ha az új szervezőcsapat átlátja az új helyszín adta lehetőségeket és beszáll még néhány önkéntes – pl. hahó, a majd teljes KMCS szervezőség jelzett, hogy segítünk ha kell - akkor ez egy teljesen megújult, nívós rendezvény lehet, ami teljesen alkalmas lenne a hadijátékok népszerűsítésére.

Amin nagyon javítani kell az a kommunikáció, de azt remélem, nem lesz jövőre semmi nagy gond, sok minden kialakult idén is a rendezvény napjára. Egyszóval én bízom a rendezvény jövőjében.

Szilvi egy nagyon szép csokis kavart túrótortával engedett el minket a rendezvényre reggel. Tudta, amekkora geekek vagyunk, úgysem megyünk ki ebédet keríteni magunknak, éhen meg mégse halljunk. (Mondtam már, hogy szeretem ezt a nőt?)

Ahogy megérkeztünk és még mielőtt beértünk volna meg is volt az első üzletem, egy leegyeztetett találkán vettem egy Sauron figurát. Régóta szerettem volna egy ilyet, most sikerült.

A helyszín a Stefánia-palota gyönyörű volt, a belépéskor a lépcsős galéria és az előtér láttán nagyon megörültem, nem kicsit kulturáltabb a hely mint a tornaterem ahol eddig volt a GD. A honvédség, akinek a helyet köszönhettük, saját asztalon mutatta be a honvédség járműveit, valamint fegyverbemutató és bombavizsgáló robot is volt. Utóbbi kettőt jómagam nem kerestem fel, de többektől hallottam hogy jó volt az is. 

nephadsereg.jpg

A Magyar Honvédség - idősebbeknek Néphadsereg - bemutatóasztala

Bent egyből megkerestem Marcellot, akivel SAGA és FrostGrave meccsünk volt lebeszélve. Ott le is pakoltam, majd szétnéztünk a bitpiacon. Nem sikerült megúsznom költés nélkül. Egy BloodBowl ember csapattal és hozzá tartozó kockákkal valamint tereppel lettem gazdagabb, illetve egy remek női fantasy figurával, aki Loreshtől megkapta a Trytonia nevet. Még találkoztok vele a kampányban! A bemutatóasztaloknál is tettem egy kört, szép terepek voltak mindenhol. Néhány kép a teljesség igénye nélkül:

fow_asztal.jpg

Ha jól emlékszem FoN seregek, (ha tévedek javítsatok ki kommentben)

6mm_asztal.jpg

 

infinity.jpg

Infinity

warhammer_40k.jpg

Warhammer 40 000

Délben egy “KMCs tapasztalatok és a versenyszervezés rejtelmei és buktatói” témájú kerekasztal beszélgetésen vettem részt, ahol sok érdekes embert ismertem meg, jó volt látni mennyire különbözőek vagyunk, mégis mennyire hasonlóan gondolkodunk a hobbit érintő kérdések nagy részéről.

Ezután még a fórumos ismerősökkel is találkoztam, jó volt látni a srácokat megint a Gyűrűk ura asztalnál, még akkor is, ha Galamb otthon hagyta a cuccomat. Lexicanum-os celebjeinkkel, Farkassal újra és Manóval először találkozni is jó volt. Áprilisban megyünk hozzájuk, következik a KoW kampányban a székesfőváros ostroma, bár még megy az egyezkedés, ki melyik oldalon is harcol és melyik seregével.

Ezek miatt sajnos úgy alakult, hogy már csak egy meccsre maradt időm, így végül Zirrian ugrott be a SAGA, én a FrostGrave asztalhoz. Fura, hogy annak idején én írtam az első FG kritikát magyarul, - ami azóta is második leglátogatottabb cikkem itt a blogon - de azóta nem játszottam újra ezt a nekem annyira tetsző rendszert.

A játékmester - Kovács Gábor hobbitárs, fórumról "kgb" néven biztos többen ismeritek - remekül felkészült, nagyon szép tereppel és figurákkal tartott bemutatót. Mind a játszható csapatok, mind a semleges szörnyek bőven TTQ felettiek voltak nagyrészt. A pálya elsőrangú FG asztal, nem túl sok, nem túl kevés tereppel, remekül kidolgozva, a Pegasus alapterepeihez sok egyéni kiegészítőt adva. Le voltam nyűgözve! Előre lebeszélt meccs lévén készültem egy uruk hadicsapattal, ami a lenti harcosokból állt.

 uruk_00_sereg.jpg

A bátor harcosok, kik bemerészkedtek a romváros mélyére

Ellenem egy szimpatikus fiatal pár küzdött, akik most ismerkednek a hadijátékos hobbival. Láthatóan nagyon tetszett nekik a játék. Társasban és PC játékokban van múltjuk, ez érződött a taktikájukon. Tapasztalt wargame játékosként is volt néhány pillanat, amikor meg kellett izzadnom egy-egy döntés előtt vagy dobás után. Végül a meccs döntetlen lett, a lootot nézve, de mivel a romok közt megbúvó óriásdémon 5 körön keresztül engem püfölt, jó pár egységem megölve, győzelemmel felérő verségnek fogtam fel a meccset.

A meccs természetesen nem maradhat beszámoló nélkül, helyet kerítettem neki a sztorivonalban.

 Lentebb idézek egy korabeli beszámolót, ami egy Csát környéki falut megtámadó sereghez tartozó, de fogságba esett felderítő uruk kivallatása alapján készült.*

 

„A vajákosok és bábák észlelték először a bajt. A csecsemők java része halva, vagy legyengülten született. A forrása a kórnak egyértelműen mágikus eredetű volt a mágusok konklávéja szerint. Valamilyen energia volt észlelhető, mely az életerőt folyamatosan szívta el az urukok és snagák testéből. Az újszülöttek és öregek sínylették meg legjobban, illetve a betegek. Az egészséges felnőttek nem vettek észre belőle szinte semmit, de a konklávé biztos volt benne, hamarosan őket is érintheti.

Több helyszínt észleltek, amin keresztül az energia áramlott. A konklávé szerint volt egy hely, - a régi Rus romjai közt, - ahol ez a többinél is erősebben összpontosult.

Elindultak hát oda és a mágusok vezetésével több kisebb felderítő csapat ment be a romok közé, megvizsgálni azt.

Az energia a város közepét átszelő folyón átívelő egyik kisebb híd környékén örvénylett. Arrafelé Sáakubrah thevre, a magi apostate indult csapatával, melynek tagja volt Lertóo sutu a csupaszon harcoló konkláv mágus is. A mágusoknak szinte szétrepedt a feje, de annyira erős volt az éteri mana koncentrációja, hogy a harcos urukok is lassabban mozogtak, mint általában. A snagákon és a wargon is észlelhető volt ez, de nem olyan nagy mértékben.

Ahogy megérkeztek a város közepébe, 6 mágikus tárgyat láttak, melyek körül az energiavonalak csoportosultak. A magi apostate elhatározta, magukkal kell vinniük ezeket tanulmányozásra.

uruk_02_elfek_megjelennek.jpg

A tünde csapat, akikkel csak a gond volt

Ekkor viszont a híd szemközti oldalán egy tünde csapat jelent meg. Meglepődtek az urukok jelenlétén, de nem tétováztak. Elindultak a varázstárgyakért. Hamarosan közelharc alakult ki az ereklyék körül, és a második megérintése után egy hatalmas démon jelent meg a téren. Figyelme rögtön a főmágus felé irányult, és végigkergette az urukokat a főtéren.

uruk_01_demon_megjelenik.jpg

Nagydémon a láthatáron - öröm és boldogság

Számos harcos halt meg azért, hogy az urukok megszerezzenek két ereklyét a hatból. Még több lett volna, ha a megidézett kisebb démon nem tarja fel a tér szélén egy darabig. A tokenek helyükről eltávolítása után az életerőszívó varázslat jelentősen meggyengült, de nem szűnt meg.

uruk_03_blahe.jpg

Balhé a tér közepén óvatosan ki-kitekintve a nagydémonra

uruk_04_lesser_demon_hero.jpg

HeroImp akcióban, avagy a D20 néha csodás dolgokat művel

Foglyunk elmondása szerint Tráas sutu aki egy másik konkláv magi, de remek harcos is, egy ősi templomot talált a város keleti részén, melynek falain a kőtáblákon és padlóján a mozaikokon egy történetet látott.

Egy hatalmas, ősi lényt győztek le az emberek régen nyugaton, aki e város lerombolása után itt indított egy rituálét, amit arra használt, hogy a mágusok életerejét szívja el folyamatosan. A démoni vagy élőholt lényt – nem egyértelműek az ábrázolások, talán mindkettő igaz rá - megölték és Debreczen mellett egy hatalmas kriptába zárták, erős varázslatokkal és átkokkal lezárva a sírt, hogy soha többet ne támadhasson fel e gonosz. Eztán építették itt a templomot, a lerombolt Rus szívében, hogy okulásul szolgáljon az eljövendő nemzedékeknek, mi is történik, ha valaki kiengedi e gonoszt.

uruk_05_lec.jpg

A varázslósegéd ködöt idéz maga elé és a maradék csapat lelép a talált kincsekkel

Az urukok tudtak, Debreczen mellett valami ősi gonosz kiszabadult nem oly régen, és túl sok volt az egybeesés, hogy kételyeik legyenek mi is az a lény. A maguk nyelvén a Nyug’gersh nevet adták neki, mi Morgoth néven ismerjük ezt az ősi gonoszt.

Vezéreik, az emek tanácsa egyöntetűen elhatározta, visszatérnek nyugatra, a Nagy Hegyek völgyébe. Elmennek Debreczenbe megkeresik a módját e gonosz legyőzésének, majd megkeresik és elpusztítják. Ha nem így tesznek, népük biztosan kihalásra ítéltetett.” *

 

* kivonatok Tudós Fredrics – A hadtudomány kialakulásáról című művéből