A Warhammer 40K WTC terep projekt – 5. rész, A ventilátornyílások

Az első részben bemutattam, mi ez a projekt, miért kezdtem bele, miért szeretném ezekkel a terepekkel bővíteni a terepasztalomat. A második részben a használni kívánt alapanyagokat és eszközöket, míg a harmadikban az általam előzetesen legnehezebbnek ítélt tereptárgy, a konténer prototípusának elkészítését, és a széria sorozatgyártását mutattam be. A negyedikben az egyik legegyszerűbben elkészíthető terep, az erdő volt soron. Most pedig az egyik legmókásabb tereptárgy, a ventilátornyílás következik.

10_venti_1.jpg

Az elkészült ventilátornyílások

Nézzük először mik a követelmények, milyennek kell lennie játékmechanikai szempontból az szellőzőnek!

A szellőző hossza 7”, a szélessége 7”, magassága 0,2”.Gyakorlatilag egy 7” átmérőjű kör, ami valahogy ventilátornyílásra kell emlékeztessen. Itt fel kell tennem magamnak a kérdést, milyen egy földből kijövő ventillátornyílás, hogyan néz az ki, milyen formák vannak, amiket el is tudok készíteni, és stílusban megy majd a terep többi részéhez. Kis keresgélés után szembejött ez a kép. Ez alapján terveztem meg végül a tereptárgyat, bár nyilván kicsit átalakítva, hogy illeszkedjen az elképzelésem a projekt egészébe.

00_ihlet_ventilator.jpg

Forrás

Talán ez a legegyszerűbb tereptárgy az összes közül. Egy egyszerű kör. Úgy tervezem, hogy az alapra vágok egy 0,5” átmérőjű körszeletet, a közte lévő részt pedig sűrűn rakott hurkapálcával töltöm ki, így megadva a tényleges szellőzőrács imázst. Az alaphoz szerettem volna mdf talpat, de mint az erdős részből kiderült, azt nem tudtam lootolni végül sajnos. Így végül a hullámkarton mellett döntöttem.

A sablon megrajzolásához természetesen körzőt használtam, majd annak segítségével kivágtam az elemeket. Mivel ívet kellett vágni a habkartonba, a vékony szikét használtam. Elég időigényes folyamat volt, természetesen sokkal tovább tartott, mint az egyenes vonal vágása vonalzó mentén. Miután sikerült elkészíteni a formát, a hurkapálcák méretre vágása következett. Ez szintén babra munkának bizonyult, elég időigényes volt a megfelelő méretet odaillesztéssel kimérni, megjelölni, levágni, egyik oldalra hegyet vágni, majd beszúrni és a másik oldalt odailleszteni. Miután ezzel végeztem melegragasztóval, minden egyes pálcát mindkét oldalról odarögzítettem egy-egy kis pötty ragasztóval. Mellékhatásként a melegragasztó „pókhálót” engedett ezzel, amit a végén el kellett távolítanom. Az egész folyamat alatt csak egyszer égettem meg a kezem a melegragasztóval!

Kattintásra képgaléria nyílik a munkafolyamatról

Ezután a felső részt körbekentem PVA ragasztóval, kivéve az alsó felét, ahol majd az alapra ragasztom, majd beforgattam papagájhomokba. Egy este alatt betonkeményre száradt. Ezután feketére fújtam lakkspay segítségével. Jöhetett a szárazecsetelés. Először középszürke, majd csontfehér színnel. A hurkapálcákat lekentem utána kályhaezüst festékkel, majd száradás után kaptak egy kis barna bemosót, rozsdás hatást keltve. Az alapokat csak sima feketére fújtam le, mintha végtelen mélység lenne a szellőzőben, majd ráragasztottam a felső részt. Ezzel már késznek is lehetett volna nyilvánítani szegény helyen, de nálunk Borsodban más a divat!

Miért is ne matricázhatnám fel ezeket is? A konténereknél említett Pinterest galériámban lévő jó pár matricából nyomtattam egy adagot, amiből kapott ez a terep is. Ezután az AK Dark Earth textúrával kapott kis koszolást, majd egy kevés műfűvel tettem teljesen élővé a tereptárgyat. Nagyjából egy óra volt ez a kis extra törődés, de szerintem a végeredmény magért beszél!

Kattintásra képgaléria nyílik a munkafolyamatról

A legegyszerűbbnek hitt terep végül ugyan elég trükkösnek bizonyult, de remek élmény volt elkészíteni és teljesen elégedett vagyok a végeredménnyel.

Ha tetszik a projekt, nézz vissza később is, mert a következő tereptárgy a kisebb épületek lesznek!