Frostgrave tesztjáték

Az előző bejegyzésben bemutattam a készülődést a Frostgrave kezdőmeccshez, most pedig következzen a tesztjáték bemutatója.

Szép hideg csütörtöki napon sikerült szert ejtenünk Zirriannal a meccsre. Reggel 10-kor kezdtünk a terep felrakásával, és a mágusok varázslatainak válogatásával. Nem meglepő módon utóbbi tovább tartott.terep2.jpg

11 körül kezdtük ela meccset. A játék D20-at használ, szerencsére volt is egy ilyen kockánk. A kezdésnél elnyertem a prioritást, így kezdhettem. Minden körben a prioritással rendelkező mágus kezd, és a 3”-en belüli szövetségesek közül magán kívül még 3 egységet aktiválhat. Mindenkinek 2 akciópontja van. ebből az egyik – az első - lehet mozgás, a másik lövés, mágia, harc, számszeríj újratöltés, potion használat. Másodikra is mozoghat, de csak a kezdeti mozgása felét. Utána ugyanígy jön a másik mágus, majd a prioritással rendelkező tanonc, szintén 3 szövetségessel, majd a másik tanonc, aztán a prioritással rendelkező többi harcosa, végül pedig a másik játékos többi harcosa. A játékot játszhatja több ember is, akkor értelemszerűen úgy módosul az aktiválási sorrend.

A harc szabályai egyszerűek, könnyen érthetőek, a lényege: magasat kell dobni. Ez a játék egyetlen sarokköve. A d20 miatt nagyon tud borulni a meccs, ha az elején van pár szerencsés ijász találat, de ne szaladjunk a dolgok elé.

orkz.jpg

A terep felhelyezése után oldaldobás, majd priordobás jött. A terep nem kínált előnyt senkinek, a kincsek is úgy lettek felhelyezve hogy 3-3 jutott mindenkihez közelebb. A játék a 3 körtől volt érdekes, mikor közelebb kerültünk egymáshoz. A legközelebbi tokeneket 1-1 thug elvonszolta a táborba –felezett mozgással. Ellenfelem tőle messzebbi tokenja ugyanakkor olyan helyen volt, amire rálátott az íjászom, számszeríjászom és mágusom. Együttes sortüzük megölte Zirrian két egységét, majd jó taktikai érzékkel szembe és oldalba támadta ezt a csapatom. Itt jött ki a D20 furcsasága. Bárdosom és wargom nem tudta agyonütni a kutyáját, így mágusom „Controll animal” varázslatával próbáltam magam oldalára állítani. Mivel a kutyus bukta az akarat tesztet, így sikerült. A következő körben számszeríjászom és wargom megölte pajzsos gyalogját, bárdosát pedig bárdosom és a kutya szaggatta szét.

jofiuk.jpg

Az, hogy a bal szélen közben az idézett impje megölte az én impemet, nem jelentett sok vigaszt számára, főleg hogy a következő körben sikeresen lelőttem az egyik tokennel meglógni próbáló mágusát. Ellenfelem itt feladta, hiszen gyakorlatilag behozhatatlan előnyre tettem szert, és elege lett abból, hogy hiába volt jó a taktikája, a rossz dobás miatt nem termett neki babér. Szerencsére mivel ugyanazzal a kockával dobtunk, azért kicsit nevetni is tudtunk a dolgon.

oldalt.jpg

Ennek ellenére a játék alapvetően tetszett mindkettőnknek. Jók a varázslatok, élvezetes a harc, a sok tereptárgy közötti manőverezés is szimpatikus. A távolsági fegyvereket a Gyűrűk Urához képest sokkal erősebbnek érzem, még nem tudom, hogy ez jó-e vagy rossz. A kezdő mágus viszont nagyon sebezhető, vigyázni kell rá, mint a hímes tojásra, nyílt terepre, ahol sokan rálátnak, ne engedjük. Ezt a meccset – megint – a kockák nyerték meg nekem Tamás ellen, de azért jól szórakoztunk. A mágus védelmére valami szabályt kitalálunk mielőtt elkezdenénk a kampányt.